woensdag 1 september 2010

Update jeweet





Hoi lieve vriendjes en vriendinnetjes.

Lekker laat stuur ik mijn eerste blog, ik ben nog al druk geweest + het is hier bloedheet dus heb je geen zin om een blog te schrijven. Vergeef mij.

Tip: Best lang verhaal maar zeker de moeite waard om lekker te lezen!

Even terug in mijn geheugen, de vliegreis was verbazend goed. Ik had bijna geen vliegangst en heb
zowaar ook nog even geslapen. Naast mij zat een aardige jood die mij gerust heeft gesteld.
Bij aankomst werd ik door de douane ondervraagd over wat ik hier zoal kwam doen. Ik heb
verteld dat ik mijn vriendje kwam bezoeken. Met dit antwoord was ze niet helemaal tevreden en wilde
weten waar ik hem had ontmoet, wat zijn naam was, waar hij woonde en waar ik ging wonen.
Na mijn overtuigende antwoorden heeft ze me door gelaten en heb ik snel Hidai opgezocht.

Vrijdag zijn we naar een Streetparty in Jeruzalem geweest met twee vrienden van mijn man.
Ze hadden twee flessen sterke drank mee, genaamd Arark. Een lekkere alcoholische versnapering (40 %).
Deze specialiteit van 3 euro per fles moest ik natuurlijk ook proberen.
Na een heel tof feest met balkan beatbox (locale helden) heb ik alle arak er s'nachts weer uit gegooid. :)

Zaterdag heb ik Hidai's familie + andere vrienden ontmoet, ze zijn allemaal erg lief! S' avonds had David (vriend)
een bbq. Ik had even geen zin om naar Hebreeuws te luisteren en besloot thuis (Hidai's papa's huis) te blijven maar na
een uur ging de telefoon; iedereen vroeg waar ik was en ik moest komen. Onder sociale druk ben ik toch heen gegaan en het
was uiteindelijk super gezellig. Er werd veel engels gepraat gelukkig!

Zondag zijn Hidai en ik met een Ben (vriend) naar Tel Aviv gereden, daar hebben we een paar wijken bekeken. Sommige wijken in Tel Aviv zijn enorm smerig en achterstallig. In Israel wordt het allemaal niet heel nou genomen met regels en hygiëne. Na een wandeling zijn we naar het strand van Tel Aviv geweest om even af te koelen. HIER IS HET NAMELIJK 37 GRADEN ELKE DAG! Die zelfde dag heb ik mijn stagebegeleider ontmoet en zijn we nog naar de tante van Hidai geweest.

Maandag hebben we over de stadsmuren van Jeruzalem gewandeld. Wat Hidai zelf ook nog nooit had gedaan, erg indrukwekkend. Na een wandeling van anderhalf uur, in de brandende zon zonder water (SLIM!) kwamen we in een Arabische wijk terecht. Iedereen liep in lange grote jurken met hoofddoeken en ik had een doorzichtig truitje aan en een hotpants (SLIM X 32O9420934) mensen keken mij vol afschuw aan, ik voelde me totaal niet op mijn gemak en heb een sjaal gekocht om mijn schouders te bedekken. Als je in zulke wijken loopt lijkt het net of dat je in een film bent gewandeld over Jezus.

Dinsdag zijn mijn joodse man en ik met Gil (papa) naar Caesarea geweest, een plek in het noorden van Israël. Hier is een Roomse stad opgegraven en er is nog meer mee gebeurt! (ik raad wikipedia aan). Gil is opgeleid als tourguide en vertelde ons alles over deze plek. Na de tour zijn we het water ingedoken het is hier namelijk heel WARM. S'avonds zijn Hidai en ik naar de slechtste 3-D horror film ooit geweest: piranha. Heel ransig.

Vandaag is het woensdag en is Hidai naar het ziekenhuis voor een behandeling aan zijn wond, Charmi (hond) ligt naast mij te slapen en ik heb niet zo'n zin om naar buiten te gaan omdat het hier namelijk heel WARM is. Verder is dit best een lang verhaal
en zou ik misschien de volgende keer wel iest minder uitgebreid vertellen. Ik geniet en ik hou van Hidai en van jullie!

NEEM SKYPE, KUNNEN WE GEZELLIG GRATIS PRATEN!

from Elisabeth with love.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten